Duvnäsloppet är ett uppskattat evenemang som vi i Saltsjö-Duvnäs Sportklubb grundat och verkligen har lärt oss att älska. Vi är ett tight gäng som år efter år har planerat och genomfört loppet – till glädje för ung, gammal och för oss, som är stolta över vårt lopp.

Men det börjar bli dags att planera för ett generationsskifte i vår grupp. Flera av oss har varit med sedan starten för 15 år sedan, några har uppnått pensionsålder och andra bor inte längre kvar i Saltsjö-Duvnäs.

Därför behöver vi lite nya krafter! Personer som framöver kan engagera sig och ta ansvar för att loppet fortsätter att samla Duvnäsbor och kringboende – för att bidra till rörelseglädje och ökad sammanhållning.

Tanken är att ni som känner att ni vill vara med kommer in i vårt team ganska snart. Då kan vi under hösten 2022 och hela 2023 ”skola in” er i planering, genomförande och uppföljning av loppet. Så att ni känner er trygga med de rutiner vi skapat, och kan ta dem vidare in i framtiden. Vi har checklistor för allt som ska beställas och behöver göras för att loppet ska planeras så bra och tidseffektivt som möjligt.

Utöver personer som vill engagera sig i styrelsen, behöver vi varje år några nyckelpersoner som under kvällen innan och själva tävlingsdagen kan vara med och ansvara för vissa uppgifter.

Det innebär mer konkret att på fredagen innan loppet under eftermiddag/tidig kväll vara på plats i Ringparken, liksom mellan ca 8-16 på själva tävlingsdagen.

Slutligen finns det ett återkommande behov av funktionärer på tävlingsdagen. Dessa finns längs banan och kan visa löparna vägen.  Det handlar i stort om att kunna avsätta tid mellan ca 10.30 -14.00 med avbrott för lunch.

Hör av dig till Linda på linda@hubendick.se eller Greger greger.wahlstedt@gmail.com om du blir nyfiken och vill veta mer!

Hälsningar
Nicki, Greger, Ann, Nelly, Brian, Linda, Lena

P.S. Årets lopp gick av stapeln lördagen 10 september – se resultaten på hemsidan www.duvnasloppet.se